Farming Tales Nedir?
Farming Tales, oyuncularına oyun deneyimi kazanmaları için NFT tabanlı yeni bir oyun sunmayı amaçlıyor. Her oyuncu, mülkünün çeşitli parçalarını ve varlıklarını temsil eden NFT’lerin kullanımı sayesinde büyütmek ve geliştirmek zorunda kalacağı kendi çiftliğini alabilecek. Farming Tales oyunu, kırsal metaverse’imizin gerçek çekirdeği olan New Waxchester County topraklarında ortaya çıkıyor. Ve ilgili çiftliklerde toplanan ürünler ham olarak satılabilir veya New Waxchester kasabasındaki dükkanlara verilebilir ve yüksek kaliteli ürünlere dönüştürülebilir ve yüksek fiyata satılabilir.
Kazanmak İçin Oyna
Piyasada işlem görebilecek yeni NFT’lerin oluşturulması;
Çiftlik ürünleri satarak SEST kazanın;
Haftalık görevleri tamamlayarak ve SEST’leri stake ederek CBIT kazanın.
Sestertius (SEST)
SEST, Farming Tales metaverse’inin ana simgesidir ve normalde ürün satışı, hayvan veya bitki satın alma gibi tüm üretken faaliyetleri düzenlemek ve kişinin durumunu iyileştirmek için kullanılan para birimidir.
SEST, çiftlik ürünlerini ham olarak satarak veya New Waxchester’da onları yükselterek kazanılabilir.
SEST’in 100.000.000.000’luk bir arzı vardır. Ancak, Sestertiiler birdenbire yaratılmamıştır ve zaten hepsini içeren bir havuz yoktur. Sestertii, aşağıdakilere dayalı olarak düzenli olarak oluşturulur:
Yöneticiler, geliştiriciler ve bir şirket olarak Farming Tales, test için gereken küçük miktarlar dışında Sestertii’de herhangi bir hisseye sahip değildir.
Farming Tales ve personeli, bu nedenle, piyasadaki jetonun fiyatını asla yapay olarak etkileyemez.
Oyun pazarından satın alınan tüm Sestertii’ler havuza geri gönderilir ve standart oyun içi eylemler aracılığıyla kullanıcılara iade edilir.
Cubitus (CBIT)
CBIT, Farming Tales metaverse’inin ikinci simgesidir ve emtialar ve dünyanın kullanıcılara sunduğu çeşitli avantajlar için ödeme yapmak için kullanışlıdır. CBIT’in temel kullanımı, çiftliğiniz için su ve yiyecek satın almaktır, bunlar olmadan hayvanları beslemek ve bahçeleri sulamak mümkün olmayacaktır.
Ayrıca, CBIT’ler benzin gibi diğer tüm emtialar için kullanılmaktadır (New Waxchester’a ulaşmak için kullanışlıdır).
CBIT’in 100.000.000.000’luk bir arzı var. Ancak, CBIT’ler birdenbire oluşturulmaz. Günlük olarak oluşturulurlar ve çiftliklerde bulunan tüm hayvan ve bitkilerin beslenmesini ve sulanmasını sağlayacak kadar bir havuza yerleştirilirler.
CBIT’ler, Farming Tales içinde bahis yapmaya karar verdikleri SEST miktarına göre oyunculara günlük olarak dağıtılır. Her kullanıcıya her gün tahsis edilen CBIT yüzdesi, sahip olduğu SEST havuzunun yüzdesine eşittir.
Açıkçası CBIT’ler Alcor’da alınıp satılabilir.
Stake
SEST’ler, doğrudan oyundan veya Farming Tales sitesinden CBIT kazanmak için stake edilebilir.
Her gün elde edilen CBIT sayısı, yatırılan SEST miktarına bağlıdır: her gün her oyuncu, aldığı SEST yüzdesine eşit sayıda CBIT alacaktır.
Örnek:
X kişisi, 100 SEST stake eder ve toplam havuz 1000 SEST’tir;
X, toplam havuzun %10’una sahiptir;
Her gün X, günlük CBIT havuzunun %10’unu talep edebilir.
Çiftlikler
PigFarms, her oyuncunun evi olan oyunun atan kalbidir. Herkes kendi uygun gördüğü stratejiyi kullanarak ve üretimi en karlı ürünlere yönlendirerek çiftliğini istediği gibi şekillendirebilecek. Her oyuncu, yönetmesi ve büyütmesi gereken küçük bir çiftliğin sahibi olacak. Çiftliklerde üretilen mallar, oyunda harcanabilecek Sestertius için satılabilir.
Efsanevi hayvanlar, destansı hayvanlarla aynı gıda girdisine ve aynı üretim çıktısına sahiptir. Kanıtladıkları tek avantaj, daha rahat olmalarıdır, çünkü 3 kat daha az hasat edilebilirler.
New Waxchester
New Waxchester, Farming Tales dünyasının ana şehri olacak ve içindeki binalar, özel bir satıştan sonra onları bir zanaat sistemi aracılığıyla kazanmaları gereken oyunculara ait olacak.
New Waxchester’daki dükkanlar, çiftliklerde toplanan ürünleri alabilecek ve onları daha yüksek fiyata yeniden satılabilecek daha kaliteli ürünlere dönüştürebilecek. Mağaza sahipleri, oyuncular tarafından üretilen hammaddelerin işlenmesi için bir vergi oluşturabilecek. New Waxchester’daki binalar sınırlı olacak.
Su ve Gıda
Hayvanlara ve bitkilere bakmak su ve yiyeceğe ihtiyaç duyar. Hayvanlar üretmek için yiyeceğe, bitkilerin ise suya ihtiyacı olacak. Her iki kaynak da doğrudan oyun içinde satın alınabilir ve Su Kuleleri ve Silolarda biriktirilebilir. Su ve gıda, piyasaya ve oyunun durumuna göre değişken fiyatlara sahip olacaktır. Su ve yiyecek, SEST’ler (gelecekte CBIT’ler) kullanılarak yeniden doldurulabilecek Su Kuleleri ve Silolarda depolanacaktır.
Herkesin tam bir ortak su kulesi ve çiftliğe zaten mevcut olan tam bir ortak silosu vardır. Depolama kapasitesi, nadir veya epik NFT’ler satın alınarak geliştirilebilir.
Ahır
Ahır, çiftliğinizde toplanan ürünler için bir depo görevi görecek. Buradan onları doğrudan satmaya, stoklamaya ve ardından New Waxchester’da iyileştirmeye veya haftalık görevleri bekleyerek biriktirmeye karar verebilirsiniz. Daha büyük tahıl ambarları size daha fazla ürün biriktirme fırsatı verecektir.
Ayrıca, daha fazla kullanılabilir yuvaları olduğundan, daha büyük çubuk, haftalık daha yüksek görevler gerçekleştirmenize olanak tanır.
Hayvanlar ve Bitkiler
Çiftliğe yerleştirilen hayvanların son kullanma tarihi yoktur ve ölmezler. Üretime başlamak için onlara belirli miktarda yiyecek sağlamak gerekli olacaktır. Yiyecek eksikliği üretimi durduracak ancak hayvanın yaşamı üzerinde olumsuz etkileri olmayacaktır.
Bahçelerinizde üretime başlamak için bahçeler menüsünden ekeceğiniz tohum türünü seçmeniz gerekecektir. Su eksikliği üretimi durduracak, ancak bitki ömrü üzerinde olumsuz bir etkisi olmayacaktır.
Hayvanlarınızdan ve bitkilerinizden hasat edilen ürünler oyun içi öğeler olacak (NFT’ler değil) ve ahırdan satılabilir veya yükseltmeler için New Waxchester’a teslim edilebilir.
Haftalık Görevler
Satmak veya saklamak? Ahır, ürünlerinizi biriktirmenize izin verir, böylece onları satıp satmayacağınıza sakince karar verebilirsiniz. Özellikle, her hafta bazı özel görevler mevcut olacak (alışveriş listesi gibi), tamamlanırsa farklı türde avantajlar kazanmanıza izin verecek. Bazı görev türleri için çok geniş ahırlara sahip olmak önemli olacaktır.
Daha yüksek nadirlik çubuklarına sahip olmak, daha iyi görevlere erişmenizi sağlar.
Güçlendiriciler
Çiftliğinizdeki her üretim binası için, performansını artırmak için güçlendiriciler (bina başına 1 adet) stake etmek mümkün olacaktır. Güçlendirici, binaların belirtilen yüzdeye göre daha hızlı üretim yapmasını sağlayacaktır.
Halihazırda dolaşımda olanlardan başka güçlendirici satışı yoktur. Ve gelecekteki tüm güçlendiriciler, diğer projelerle yapılan işbirliklerinden gelecek. Bu projelerin bazı NFT’leri (sınırlı sayıda) güçlendirici olarak kullanılabilir.
Pazar Yeri
Pazar yeri her çiftliğin içinde bulunur ve yeni çiftlik parçaları (NFT’ler şeklinde) oluşturmanıza olanak tanır. Bu NFT’ler çiftliğe yerleştirilebilir veya WAX ikincil pazarında satılabilir.
Yol Haritası
Yararlı Linkler
Farming Tales Whitepaper: https://nodo42.gitbook.io/farming-tales-the-game/
Farming Tales Discord: https://discord.gg/G3j36PBJJy